torsdag 17 februari 2011

Surdeg

Jag har en bytta bredvid mig. Fylld med en bubblande surdeg.
Ser vidrigt ut. Luktar detsamma. Vågar jag ens baka på det..?
Sedan har jag insett att jag måste börja omprioritera vilka av
mina vänner som jag borde/skall umgås med. På senare tid så
har det nämligen visat sig att fler och fler utav dem är riktiga
energitjuvar för mig. JAG blir utmattad av att umgås med dem.
Av olika anledningar. Antingen är de på tok för speedade och energiska.
Eller segdrivna och lata som nekar alla förslag och knappt för konversation.
Men värst av allt är de buttra. De som klagar över allt och ingenting. Jämt.
Hela tiden är det problem, fel och negativa saker som skall ältas om igen.
Sådant suger musten ur mig. Folk som blundar för det positiva i vardagen,
och istället framhäver allt det dåliga. Folk som beter sig som fula surdegar.
Nä. Hu. Då föredrar jag min illaluktande bytta istället. Den bidrar åtminstone till något gott i slutänden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar