tisdag 4 januari 2011

Drömmar

Jag har drömmar. Äntligen.
Så många år har jag gått och väntat på någon starkare vilja inom mig.
En vilja att utföra eller uppnå någonting. Någonting som jag känner är
extra viktigt, för mig. Som jag kanske skulle ställa upp att offra andra
saker för - bara för att få slutföra. Haha, vad skulle detta kunna vara?
Ingenting! Har jag tidigare brustit ut. Varken barn, villa eller svensson-
liv har varit tilltalande. Mount everest är kallt och jag tror inte att det
är meningen att man skall kunna bota världens alla sjukdomar. Ser man
till yrken finns det ingenting som jag direkt brinner för.  Politik finner
jag förvisso intressant, men orkar inte engagera mig för att övertyga
de som inte sätter manken till. Resa världen över gör jag gärna. Men
det är ingen konkret dröm som tar mig från destination till destination.
Det är pengarna. Och tristessen av vardagen. Kanske blek hud ibland.

Nä. Jag insåg idag att jag faktiskt har en dröm som driver mig lite extra.
Ingen stor och världsomfattande, tvärtom!


Om jag tänker berätta om vad jag har fått för revolutionerande drömmar nu såhär i slutet? KNAPPAST!
Ni får vänta. Men dela gärna med er av egna drömmar. Om ni nu har några. Gärna dedär lite udda sakerna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar