fredag 7 januari 2011

Lovrutiner

Mina rutiner såhär på lovet är inte att rekommendera.
Visserligen går jag inte direkt lidande, då jag trivs lite
för bra med mina lovvanor för att förändra dem, men
i längden är de knappast bra. Rentutav urusla. Se nedan
lite axplock över hur dåliga beteenden som faller mig 
i smaken då jag får tid och rum för att göra som jag vill

- Dricker ohälsosamt stora mängder med kaffe.
- Stökar ned och tänker att jag har tid att städa. Senare.
- Äter antingen extremt oregelbundet. Eller konstant.
- Är vaken till ca 04:00 om nätterna, för att sedan..
- Sova till lunchtid eller ännu senare (15:00 idag)
- Vilket resulterar i noll dagsljus, och då noll d-vitamin
(ett plus till mig dock som förser mig med fisk dagligen)
- Går runt i mjukiskläder och sminklös (vilket knappast
skapar goda förutsättningar för spontana utflykter som
jag annars fantiserar om att jag skall ägna mina lov till)
- Spenderar på tok för mycket tid framför datorn.
- Faller helt ur eventuella träningsrutiner och upplägg.
- Har ångest över alla borden. Men gör inget åt dem.

Mah. Mer finns att rabbla upp. Men det blir för tragiskt.
Går och borstar tänderna istället. Kaffegaddarna skall
bli gnuggade vita. Kan ju jag få inbilla mig åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar