lördag 8 januari 2011

Mental förberedning

... är precis vad jag sysslar med nu. Inför skolan. Den sista vårterminen
återstår på gymnasiet. Den blir nog hård. Och förbaskat rolig, ifall jag
ger mig själv den tillåtelsen (festa!). Men riktigt hård ändå. Har många
stora ämnen där betyget avgörs nu. Varken vill, vågar eller kan slappna
av. Det gäller bara att bita ihop nu! 6 månader. Sedan dansar jag runt i
stan med ett brett leende och en vit mössa. Som är mer som en keps. Typ.
Som student iaf.
Visserligen med några ämnen som jag under en period valt att skjuta upp.
Men ändå student. På trappan skall jag stå lätt berusad med klasskompisarna.
Åka en pimpat lastbilsflak fyllt med teknikare och spela den högsta musiken.
Om 6 månader. Först krävs det många timmar, DAGAR, av pluggande. Suck.
Som sagt(skrivet), jag förbereder mig. Laddar energi. Lägger i sista växeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar