onsdag 5 januari 2011

Kockerska

Jo minsann. Jag kan min konst i köket. Faktiskt!
Inte för att vara kaxig. Men jag är oövervinnerlig.
Hehe.. Åtminstone med tanke på att jag ständigt
vägrar att använda mig av recept. Nej fy sjutton,
min höft är tvärsäker - och ögonmåttet ser gram!

Dagens skapande har varit matbrödsbullar och laxpaj.
SUCCÉ kan hela min familj konstatera. Mindre succé
när de kräver en repris inom kort. Får hoppas att jag
även har någorlunda förmåga att lagra de alldeles för
exemplariska höft- och ögonmåtten  i minnet. Annars
får jag helt enkelt knåpa ihop nya recept nästa gång.

Nåväl. Magen är mätt och jag har bättre saker för
mig än att sitta här och ordbajsa. Bjuder på bilder
från köket och skuttar in i duschen istället. Får väl
lov att önska er en mysig trettondagsafton nu ikväll.

... Mysig trettondagsafton!

1 kommentar:

  1. tack för din snälla kommentar i min blogg härom dagen :) hoppas att mackan smakade om du testade den? :)

    dina maträtter såg väldigt goda ut! :)
    ta hand om dig! kram

    SvaraRadera