fredag 21 januari 2011

Uppsala

Igår skuttade mamma och jag med på tåget som tog oss till min favoritstad:
Uppsala!
Hem till storebror som har en lägenhet med sin flickvän och tog för oss av
deras gästvänlighet. Här är ljuvligt! Känner mig oförskämt hemma och bekväm
här. Kan verkligen föreställa mig att flytta hit inom en snar framtid. Älskar stan.
Jag och mamsen har strosat runt på stadsgatorna här från morgon till afton!
Gick ned kl 11:00 och spanade på balklänningar (med en potentiell lyckoträff)
fram till kl 14:00 då vi placerade oss på Rififi och svullade i deras pizzabuffé.
Göttans! Sedan blev det shopping -främst bestående av reafynd- fram tills
butikerna stängde vid 19:00. Promenerade mot lägenheten för att få sitta och
komma till ro med ett glas vin. Nu väntar en sen tacosmiddag. Kommer nog
inte ut något mer ikväll trots allt. Är så löjligt trött. Tippar på att jag ligger och
halvsover i soffan om en dryg timme... Mmh, vi får väl se. Nu: MAAAAAAAT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar