måndag 31 januari 2011

Öl

När jag var ungefär fem år smuttade jag på mina föräldrars öl i smyg. Jag älskade det.
Det gör jag än idag. Om än lite kräsnare. Nu är jag främst förtjust i öl som smakar.
På riktigt. Med andra ord får den väldigt gärna vara mörk och med en djup eftersmak.
Olika ale-varianter går bäst hem. Underligt nog så är den billigaste och nedklankade
New Castle Brown Ale som är lite av en favorit. Brooklyn Brown Ale var okej till mat.
Men ingenting att dricka sig full på. Kräver något som bryter den annars tunga smaken
som växer i munnen efteråt. Drack förresten en läskigt god julöl från okänt bryggeri.
Begränsad upplaga. Garanterat slutsåld. Vågar inte ens undersöka saken. Den får finnas
i mina smakdrömmar. Tänkte bara höra.. Är det någon som har ett fint välsmakande öltips?

1 kommentar:

  1. jag har jag har jag har! de är iofs inte speciellt ovanliga, men ack så goda: brooklyn lager. och anchor steam beer!

    SvaraRadera