torsdag 13 januari 2011

Parasiter

..har inkräktat i Östersunds kranvatten under en längre tid nu.
Folk har uppmanats till att koka vatten eller köpa på flaska för
att undvika att bli magsjuk eller dålig. Skolorna har slutat med
grönsaker. Serverar enbart mjölk som dryck. Ett tag fick vi även
äta på engångsbestick och papperstallrikar. För parasiten kunde
ju fastna när man diskade den vanliga plastservicen. PFFF!
Vissa här i stan har inte ens vågat borsta tänderna i vattnet,
trots att man kan spotta ut alla de gram som kommer in i munnen.

Parasiten ger rännskita och magsmärtor.

Jaha. Inte mig. Jag har dagligen druckit 3-4 liter av kranvattnet.
Utan att ha gjort annat än möjligtvis soda streamat det. Och vet
ni vad? JAG HAR DÅ INTE DRABBATS AV NÅGON MAGSJUKA!
Anar att min kropp är immun mot parasiten. För den har ju redan
bevisats cirkulera i avloppena (annars hade jag garanterat påstått
att den inte ens existerade). Men vad jag däremot kan skriva är
att jag tycker att hysterin är överdriven. Att borsta tänderna i lite
"smutsigt" betvivlar jag gör någon skada. Alla mår nog bra av en
gnutta bakterier som sätter fart på kroppen. Den måste ju få något
att arbeta med. Annars blir den ju för bövelen lat och orkar inte
motarbeta kommande -värre- virus. Äh. Jag tänker fortsätta att
dricka skitvattnet. Det är gott. Och perfekt på gymmet då man inte
behöver stå i kö för att fylla flaskan med påfyllning. Moaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar